Alt handel i webshoppen sker med

Vig cykler
Vig stationsvej 2
4560 Vig
CVR nr. 38540769
Mail: info@vigcykler.dk
Tlf.: +45 52111215

Betaling
Vig cykler modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JBC. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, dog ikke når man benytter Paypal eller bankoverførsel.

Ved betaling med PayPal eller bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Vig cykler bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering:

Alle varer på webshoppen, der er markeret med "på fjernlager", bestilles samme dag, hvis din ordre er afgivet inden kl.11 på hverdage. Bemærk, at ordrer afgivet om fredagen først afsendes den følgende tirsdag.

Leveringstiden er normalt 2-6 hverdage, afhængigt af lagerstatus og vores leverandørs leveringstid. Postnord tilbyder den hurtigste forsendelse til dig, da deres afhentningstidspunkt er senere på dagen, og vi dermed ofte kan nå af få dine ordrer med samme dag.

Der kan bestilles varer som ikke findes i web-shoppen ved telefonisk henvendelse eller e-mail.

Du kan også dele betalingen op med Sparxpres – læs betingelser for Sparxpres her

 

Afhentning hos Vig cykler.

Du kan ved tjek ud af din ordre, vælge afhent hos Vig cykler. Det kræver at der er lavet en ordre og varen er meldt klar til udlevering til udlevering. Eller efter aftale.

Vare kan afhentes på vores lager:

Vig cykler 

Vig stationsvej 2

4560 Vig

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen retur.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vig cykler vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering
Rettes henvendelse til info@vigcykler.dk og reklamationer sendes til:

Vig cykler
Stationsvej 2
4560 Vig

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du medsende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@vigcykler.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Lithium-Ion batterier der skal sendes som farligt gods.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 85 kr.

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Vig cykler og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Vigcykler.dk er Vig cykler

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@vigcykler.dk  

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan du kontakte os på info@vigcykler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Handelsebetingelser senest opdateret den 29-11-2023

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Vig cykler

Vig stationsvej 2

4560 Vig

E-mail: info@vigcykler.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

OPLYSNINGER VEDRØRENDE ONLINE TVISTLØSNING I HENHOLD TIL PARAGRAF 14, LITRA 1 I FORORDNINGEN OM ONLINE TVISTLØSNING:

Europa-Kommissionen giver forbrugere mulighed for at løse online tvister i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning på en af deres platforme. Platformen (http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerer som et websted, hvor forbrugere kan forsøge at nå udenretlige forlig vedrørende tvister, der opstår fra online køb og kontrakter til serviceydelser.

Oplysninger vedrørende online tvistløsning i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning:

Europa-Kommissionen giver forbrugere mulighed for at løse online tvister i henhold til paragraf 14, litra 1 i forordningen om online tvistløsning på en af deres platforme. Platformen (http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerer som et websted, hvor forbrugere kan forsøge at nå udenretlige forlig vedrørende tvister, der opstår fra online køb og kontrakter til serviceydelser.